חדשות

עובדי שירותי בריאות נמצאים בסיכון מוגבר להתאבדות

מחקר חדש שהתפרסם ב-JAMA הדגים סיכון גבוה יותר לאובדנות בקרב עובדי בריאות, במיוחד בקרב אחיות מוסמכות, עובדים פרא-רפואיים וטכנאים רפואיים

אחות, מקצועות הסיעוד. צילום: אילוסטרציה

בהשוואה לעובדים שאינם משירותי הבריאות בארה"ב, אחיות, טכנאים רפואיים ועובדים פרא-רפואיים נמצאים בסיכון מוגבר להתאבדות. כך לפי מחקר חדש שפורסם ב-JAMA. לפי עורכי המחקר, חשוב להשקיע מאמצים בתכניות על מנת להגן על בריאותם הנפשית של עובדים אלה.

המחקר הדגים שיעורי התאבדות שנתיים לכל 100,000 איש של 21.4 עבור עובדים פרא-רפואיים, 16.0 עבור אחיות מוסמכות, 15.6 עבור טכנאים רפואיים, 13.1 עבור רופאים, 10.1 עבור עובדים סוציאליים/התנהגותיים ו-12.6 עבור עובדים שאינם בשירותי הבריאות. לאחר התאמה למשתנים, רק השיעור של אחיות מוסמכות, עובדים פרא-רפואיים וטכנאים רפואיים נשאר גבוה יותר באופן מובהק סטטיסטי מקבוצת הביקורת.

בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, ובניגוד למה שלעתים עלולים לחשוב, רופאים נוטים לחיות שנים רבות יותר ובעלי חיים בריאים יותר. עם זאת בתפקידיהם, רופאים ועובדי בריאות אחרים עוסקים באופן שגרתי במשימות מלחיצות הכוללות טיפול באנשים חולים ומנהלים עומסי עבודה כבדים, עם מעט שליטה על תוצאות המטופלים. עד כה פורסמו מחקרים שהראו שלרופאים יש סיכון מוגבר להתאבדות, אך עד פרסום מחקר זה מעט מאוד היה ידוע אודות הסיכון של שאר עובדי שירותי הבריאות.

נושאים קשורים:  התאבדות,  עובדי בריאות,  מחקרים,  חדשות,  אחיות
תגובות
אנונימי/ת
06.10.2023, 21:33

ניסוח קטסטרופאלי. לא נעים לקרוא