חדשות

נשים בהתקף לב מזעיקות עזרה רפואית כ-40 דקות מאוחר יותר מגברים

החוקרים סבורים כי הסיבה לכך היא שתסמיני התקפי לב בגברים מוכרים יותר מאשר אלה בנשים | 5.9% מהנשים שעברו התקף לב לא שרדו את האירוע, לעומת 4.5% מהגברים

בכתב העת European Heart Journal פורסמו בשבוע שעבר ממצאי מחקר לפיו עלה כי נשים פונות לקבלת עזרה רפואית במקרה של חשש להתקף לב 37 דקות מאוחר יותר בממוצע לעומת גברים.

המחקר נערך בבית החולים טרימלי בציריך, שווייץ ובו נבחנו 4,360 מקרים של התקפי לב בין השנים 2000 ל-2016. מחבר המחקר, ד"ר מתיאס מאייר, קרדיולוג בכיר בבית החולים, ציין כי לדעת החוקרים הסיבה לפער הזמנים בין הגברים לנשים לעניין הקריאה לעזרה נובע מכך שתסמיני התקפי לב בקרב גברים מוכרים יותר מאשר כשמדובר בהתקפי לב של נשים.

ד"ר מאייר: "גברים ונשים סובלים מרמת כאב זהה בזמן התקפי לב אבל מיקום הכאב שונה. גברים החווים התקף לב נוטים לסבול מכאבים בחזה וביד השמאלית בעוד שהתקף לב בקרב נשים מאופיין יותר בכאבים בגב, בכתפיים או בבטן. נראה שנשים הסובלות מהתקף לב מקשרות באיחור רב יותר מגברים בין הסימפטומים לבין האירוע הלבבי".

שיעור התמותה בקרב נשים שחוו אירוע לבבי היה גדול יותר משיעור התמותה בקרב גברים, צוין בדו"ח המחקר: 5.9% מהנשים שעברו התקף לב לא שרדו את האירוע, לעומת 4.5% מהגברים. "בהתקפי לב, כל דקה קובעת וצריך להתייחס בתשומת לב לכל כאב או לחוסר נוחות קיצוני בחזה, בגרון, בצוואר, בגב, בבטן או בכתפיים הנמשך יותר מ-15 דקות".

מנתוני האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה משנת 2017 עלה כי נשים שסבלו מהתקף לב היו מבוגרות יותר מהגברים בשמונה עד עשר שנים בממוצע. לא נמצאו פערים בין המגדרים במספר האירועים הלבביים.

נושאים קשורים:  התקף לב,  תסמיני התקף לב,  רפואה מגדרית,  התקף לב בנשים,  חדשות
תגובות