חדשות

מדי שנה מגיעים למרכז האיידס בתל-אביב 100 מטופלים חדשים

בשבוע הבא יצוין יום האיידס הבינלאומי. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר נשאי הנגיף בעולם המערבי

יום האיידס הבינלאומי

יום האיידס הבינלאומי

לרגל ציון 30 שנה להתפרצות מחלת האיידס בעולם ויום האיידס הבין-לאומי יקיים המרכז הרפואי תל-אביב איכילוב, בשיתוף עם הוועד למלחמה באיידס ונטלי שירותי רפואה, מרתון בדיקות איידס חינם ביום שישי הבא, 2.12.11, בין השעות 10:30 ל-13:30 בדיזנגוף סנטר תל-אביב.

לקראת האירוע מסר ד"ר דן טורנר מנהל מרכז האיידס באיכילוב, כי מדי שנה מגיעים עתה למרכז הזה מאה מטופלים חדשים, ושיעור ניכר מהם מאובחן בשלב מאוחר של המחלה. 65% מהנשאים החדשים הם מהקהילה ההומו-לסבית. המרכז מטפל כיום ב-110 נשאים, חלקם בשלב הראשון של ההדבקה. הגיל הממוצע של החולים החדשים הוא 35.

מאז נתגלתה מחלת האיידס ב-1981, השתפר הטיפול התרופתי במחלה, והוא מאפשר לחולים איכות חיים טובה וחיים ממושכים, לפעמים יותר ממחלות כרוניות אחרות. ד"ר לרנר ציין כי עדיין לא ניתן להירפא מאיידס, וגם בעידן הטיפולים היעילים החולים חשופים לתופעות לוואי לא מעטות, ביניהן מחלות לב, מחלות ממאירות ותופעות של הזדקנות מוקדמת. חלק מהתרופות עלול להעלות את רמת השומנים בדם או לגרום לנדידת שומנים המשנה את מבנה הגוף. הנגיף עצמו גורם לתופעות אלו בשכיחות גבוהה מהטיפול עצמו, מה שמביא את גורמי הרפואה להמליץ להתחיל את הטיפולים מוקדם יותר מבעבר. חלק מהחולים החדשים נדבקים בנגיף מזן שעמיד לתרופות, מה שמצמצם כמובן את אפשרויות הטיפול עבור חולים אלו.

בשנים האחרונות, ציין עוד ד"ר טורנר, ניכרת עלייה במספר הנשאים בעולם המערבי. בערים הגדולות בארה"ב ובאירופה כ-15%–20% מהגברים ההומוסקסואלים הם נשאים של הנגיף.

נושאים קשורים:  חדשות,  איידס,  רפואה פנימית,  הוועד למלחמה באיידס,  נטלי שירותי רפואה,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות